Wonen503

Wonen

Stichting Nedereind biedt enkele woonplekken aan in Nieuwegein en Utrecht voor mensen (vanaf 16 jaar) met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen. Het kan gaan om een tijdelijke of langdurige woonplek. Het wonen bij Stichting Nedereind kenmerkt zich door een veilige en stabiele omgeving met een vaste structuur, continuïteit en regels.

Zorg

Stichting Nedereind is een instelling met een WTZi-toelating en levert zorg op maat aan mensen met een licht-verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen. De begeleiding van de jong volwassenen wordt verzorgd door een klein en vast team van ervaren medewerkers, dat daarbij wordt ondersteund door het hoofd en een orthopedagoog als zorginhoudelijk adviseur.

Stichting Nedereind biedt ondersteuning aan mensen met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen. Zij zijn in staat redelijk zelfstandig te functioneren in die zin dat zij de vaardigheden bezitten om hun gedrag te reguleren en hun hulpvraag enige tijd kunnen uitstellen. Zij hebben een ondersteuningsbehoefte van minimaal 4 uur per week, de hoeveelheid ondersteuning is per klant verschillend. Per locatie is de hoeveelheid ondersteuning aangepast en er zal per project minimaal eens per jaar worden geïnventariseerd hoeveel begeleiding er nodig is om alle klanten goed te kunnen ondersteunen. Voor een aantal klanten is het noodzakelijk dat er er voortdurend begeleiding aanwezig is; hiervoor is ook een passende indicatie
afgegeven.

Nedereind levert de volgende dienstverlening:
1 verblijfszorg op de boerderij op de Nedereindseweg 402 te Nieuwegein,
2 gescheiden huur/zorg op de boerderij op de Nedereindseweg 402 te Nieuwegein,
3 Zorg op basis van VPT (Volledig pakket thuis) Nedereindseweg 503 te Utrecht,
4 Dagbesteding/Werkbegeleigding Nedereindseweg 503 te Utrecht,
5 ambulante begeleiding in 4 persoons-woonvorm ”de Iep” en een 3 persoonsvorm op de "Violier" van Nedereind te Nieuwegein,
6 ambulante begeleiding in boven/benedenwoningen ”de Vos” van Nedereind te Nieuwegein,
7 ambulante begeleiding/behandeling in een eigen woning,
8 ondersteuning bij sportactiviteiten bij onze eigen sportvereniging NSV te Nieuwegein.

NSV1 is kampioen en gaat naar de hoofdklasse!!

Het team van Martijn Alblas en Harry Eleveld heeft voor het eerst in de geschiedenis van NSV en voor hun persoonlijk de hoofdklasse bereikt. De een na laatste wedstrijd heeft het kampioenschap bepaalt, toen werd thuis met 5-0 gewonnen en lieten de concurrenten steken vallen. NSV moest in de laatste wedstrijd tegen een directe concurrent minimaal 2 punten pakken om kampioen te kunnen worden. De uitwedstrijd tegen Huizen 1 werd uiteindelijk gewonnen met 4-1. Martijn won twee wedstrijden, Harry een en het dubbel werd gewonnen. Mede door de sterke dubbels en doordat ze individueel veel wedstrijden gewonnen hebben, is de hoofdklasse gehaald. Volgend seizoen wordt de uitdaging om erin te blijven.

Het team heeft uit 10 wedstrijden 37 punten gehaald. Martijn 16 uit 20, 80%; en Harry 10 uit 20, 50%., dubbel 9 uit 10, 90%.

SKJ Accreditatie praktijkprogramma Nedereind

In de Jeugdwet is vastgelegd dat jeugdhulpaanbieders en gecertificeerde instellingen verantwoorde hulp moeten verlenen. Jeugdhulp-instellingen zijn verplicht om te werken met geregistreerde professionals. Die registratie gebeurt in het Kwaliteitsregister Jeugd, dat beheerd wordt door een onafhankelijke, door de overheid erkende stichting (SKJ). Stichting Nedereind heeft vakbekwame en SKJ geregistreerde jeugdprofessionals in dienst. Onze jeugdprofessionals hebben een hbo of universitaire opleiding en voor nieuwe medewerkers die bij Stichting Nedereind in dienst komen als jeugdprofessional, is er een praktijkprogramma dat gevolgd wordt. Dit praktijkprogramma is sinds januari 2019 geaccrediteerd door het SKJ.

Wat een vak!

Vanuit het VGN is er een campange gestart om zij- instromers naar de zorg te halen. Zij- instromers zijn mensen met een andere opleiding die de passie hebben gevonden binnnen de zorg. Voor meer informatie zie deze link: Wateenvak.nl. Stichting Nedereind komt ook voor op de website met verhalen van twee begeleiders en twee bewoners. We hebben een verhaal van Daan, hij is een zij-instromer en het verhaal van Marloes, zij heeft de opleiding al gedaan.

Stichting Nedereind bestaat 15 jaar

Dubbel clubkampioenschap 2018

Martijn Alblas en Harry weer clubkampioenen dubbel (tafeltennis) NSV 2018

Op 18 december 2018 hadden we onze tweede clubkampioenschap dubbel van NSV. Er hadden zich 5 dubbels ingeschreven voor het toernooi, vandaar dat er voor gekozen werd om een vijfkamp te spelen op twee tafels. Opnieuw wonnen Martijn Alblas en Harry, die weinig tegenstand ondervonden, door de afwezige De Nassen en Stan. Alle dubbels hielden zich aan de plaatsingslijst, behalve Susanne en Marcel die van Daan en Lara wisten te winnen, toen het om de tweede plaats ging.

Zoals Martijn voorstelde gaan we voor het volgende dubbeltoernooi overwegen om lootjes te trekken wie met wie gaat dubbelen, opdat het eindresultaat niet te eenzijdig is. Daarop leek het Kimberley het een leuk idee om op basis van handicap, ofwel voorgiften door Martijn en Harry, het enkeltoernooi te organiseren. Daar waren de beide mannen niet echt voor.

De complete uitslag staat hieronder:

1. Martijn Alblas en Harry Eleveld
  2. Susanne Kreuger en Marcel van der Zee