Wonen503

Wonen

Stichting Nedereind biedt enkele woonplekken aan in Nieuwegein en Utrecht voor mensen (vanaf 16 jaar) met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen. Het kan gaan om een tijdelijke of langdurige woonplek. Het wonen bij Stichting Nedereind kenmerkt zich door een veilige en stabiele omgeving met een vaste structuur, continuïteit en regels.

Wonen

De Stichting Nedereind is begin 2004 opgericht door Mary-Anne en Harry Eleveld. De Stichting heeft als doel de leemte op te vullen voor mensen met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen, die zelfstandig willen wonen en permanent een bepaalde mate van ondersteuning nodig zullen hebben. De eerste bewoners zijn in september 2004 op de boerderij komen wonen. De boerderij aan de Nedereindseweg 402 te Nieuwegein is door de Stichting in juli 2004 voor dit doel aangekocht en in 2013 de boerderij aan de Nedereindseweg 503 te Utrecht. Tevens biedt Stichting Nedereind ambulante begeleiding aan mensen met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen in een boven/benedenwoning ”de Vos” van Nedereind, in 4 persoons-woonvorm ”de Iep” van Nedereind en een 3 persoonsvorm op de "Violier" van Nedereind te Nieuwegein

Wat een vak!

Vanuit het VGN is er een campange gestart om zij- instromers naar de zorg te halen. Zij- instromers zijn mensen met een andere opleiding die de passie hebben gevonden binnnen de zorg. Voor meer informatie zie deze link: Wateenvak.nl Stichting Nedereind komt ook voor op de website met verhalen van twee begeleiders en twee bewoners. We hebben een verhaal van Daan, hij is een zij-instromer en het verhaal van Marloes, zij heeft de opleiding al gedaan.

Coronavirus maatregelen

Het Coronavirus leidt tot veel vragen. Allerlei organisaties werken samen om besmettingen te voorkomen en de gevolgen van het virus te beperken. Het is in alle gevallen belangrijk dat gehandicaptenzorgorganisaties de adviezen of aanwijzingen van de GGD en het RIVM overnemen. De GGD is in geval van een besmetting het eerste aanspreekpunt voor zorgorganisaties.

(Update) Advies inzet zorgmedewerkers

Voor iedereen blijven handhygiëne, hoesten in de elleboog, éénmalig gebruik van papierenzakdoekjes belangrijk. Aanvullend geldt het dringende advies om ‘géén handen te schudden’.

Heb je een risicogebied in het buitenland bezocht of contact gehad met cliënten met een bevestigde corona-infectie én klachten van verkoudheid of hoesten?

Advies:

• Thuisblijven (uiteraard in overleg met de werkgever) en testen (in overleg met de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ).

Heb je niet een risicogebied in het buitenland bezocht en geen contact gehad met een patiënt met een bevestigde corona-infectie én wel klachten van verkoudheid of hoesten? Dan kan je, ook bij klachten, gewoon gaan werken.

Wanneer moet je thuisblijven?

• Bij verkoudheid EN/OF hoesten EN koorts.
  • Bij koorts >38 graden.

Alleen verkoudheid EN/OF hoesten is meestal geen reden om thuis te blijven.

Wanneer kun je weer aan het werk:

• Als je bovengenoemde klachten hebt, moet je thuisblijven tot je één dag niet meer hoest en geen koorts hebt.
  • Als familieleden nog klachten hebben, mag je wel gaan werken als je zelf één dag niet meer hoest en geen koorts hebt.

Thuisisolatie bij besmetting cliënt (503 - Dagbestedingslocatie)

Bij de besmetting van een cliënt zijn we genoodzaakt om de dagbestedingslocatie op 503 in te zetten. De mensen van de dagbesteding gaan dan niet meer in de loods of daar naar de wc.

(Update) Intake en oriëntaties worden uitgesteld tot na 6 april

Intake en oriëntaties kunnen tot 6 april niet doorgaan. Ook bezoek aan bewoners op de locaties 402, 503, Iep en Vio is niet toegestaan, dit om medewerkers en bewoners van Nedereind te beschermen.

Teamoverleg is uitsluitend per videobellen

NSV1 is kampioen en gaat naar de hoofdklasse!!

Het team van Martijn Alblas en Harry Eleveld heeft voor het eerst in de geschiedenis van NSV en voor hun persoonlijk de hoofdklasse bereikt. De een na laatste wedstrijd heeft het kampioenschap bepaalt, toen werd thuis met 5-0 gewonnen en lieten de concurrenten steken vallen. NSV moest in de laatste wedstrijd tegen een directe concurrent minimaal 2 punten pakken om kampioen te kunnen worden. De uitwedstrijd tegen Huizen 1 werd uiteindelijk gewonnen met 4-1. Martijn won twee wedstrijden, Harry een en het dubbel werd gewonnen. Mede door de sterke dubbels en doordat ze individueel veel wedstrijden gewonnen hebben, is de hoofdklasse gehaald. Volgend seizoen wordt de uitdaging om erin te blijven.

Het team heeft uit 10 wedstrijden 37 punten gehaald. Martijn 16 uit 20, 80%; en Harry 10 uit 20, 50%., dubbel 9 uit 10, 90%.

SKJ Accreditatie praktijkprogramma Nedereind

In de Jeugdwet is vastgelegd dat jeugdhulpaanbieders en gecertificeerde instellingen verantwoorde hulp moeten verlenen. Jeugdhulp-instellingen zijn verplicht om te werken met geregistreerde professionals. Die registratie gebeurt in het Kwaliteitsregister Jeugd, dat beheerd wordt door een onafhankelijke, door de overheid erkende stichting (SKJ). Stichting Nedereind heeft vakbekwame en SKJ geregistreerde jeugdprofessionals in dienst. Onze jeugdprofessionals hebben een hbo of universitaire opleiding en voor nieuwe medewerkers die bij Stichting Nedereind in dienst komen als jeugdprofessional, is er een praktijkprogramma dat gevolgd wordt. Dit praktijkprogramma is sinds januari 2019 geaccrediteerd door het SKJ.

Stichting Nedereind bestaat 15 jaar