Wonen503

Wonen

Stichting Nedereind biedt enkele woonplekken aan in Nieuwegein en Utrecht voor mensen (vanaf 16 jaar) met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen. Het kan gaan om een tijdelijke of langdurige woonplek. Het wonen bij Stichting Nedereind kenmerkt zich door een veilige en stabiele omgeving met een vaste structuur, continuïteit en regels.

werken503

Werken

Naast het bieden van een woonplek richt Stichting Nedereind zich ook op het vinden en behouden van werk. Wanneer klanten die bij Nedereind wonen (of ambulante begeleiding ontvangen) geen of onvoldoende werk/ dagbesteding hebben (minder dan 3 dagen per week), participeren zij in de dagbesteding als onderdeel binnen Stichting Nedereind. Hierin kunnen cliënten een keuze maken tussen schoonmaak, groenvoorziening en onderhoud.

nedereindseweg 402 17 2016

Zorg

Stichting Nedereind is een instelling met een WTZi-toelating en levert zorg op maat aan mensen met een licht-verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen. De begeleiding van de jong volwassenen wordt verzorgd door een klein en vast team van ervaren medewerkers, dat daarbij wordt ondersteund door het hoofd en een orthopedagoog als zorginhoudelijk adviseur.

nedereindseweg 402 3 2016

Sport

Stichting Nedereind vindt dat sport en beweging belangrijk zijn voor jongeren. Hierom doet Stichting Nedereind aan verschillende sport en/of buiten activiteiten, zoals voetballen, tafeltennissen, zwemmen en lopen. Onze stichting heeft haar eigen sport vereniging genaamd NSV, Nedereindse Sportvereniging. Met deze sport vereniging doen wij regelmatig mee aan voetbaltoernooien, en zijn wij lid van de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB). Hiernaast doen wij elk jaar mee met de Nieuwegeinse Avondvierdaagse.

Wonen

De Stichting Nedereind is begin 2004 opgericht door Mary-Anne en Harry Eleveld. De Stichting heeft als doel de leemte op te vullen voor mensen met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen, die zelfstandig willen wonen en permanent een bepaalde mate van ondersteuning nodig zullen hebben. De eerste bewoners zijn in september 2004 op de boerderij komen wonen. De boerderij aan de Nedereindseweg 402 te Nieuwegein is door de Stichting in juli 2004 voor dit doel aangekocht en in 2013 de boerderij aan de Nedereindseweg 503 te Utrecht. Tevens biedt Stichting Nedereind ambulante begeleiding aan mensen met een licht verstandelijke beperking en/of psychische stoornis/gedragsproblemen in een boven/benedenwoning ”de Vos” van Nedereind, in 4 persoons-woonvorm ”de Iep” van Nedereind en een 3 persoonsvorm op de "Violier" van Nedereind te Nieuwegein