Coronavirus maatregelen t/m 1 juni

Update 12-5-2020

Het Coronavirus leidt tot veel vragen. Allerlei organisaties werken samen om besmettingen te voorkomen en de gevolgen van het virus te beperken. Het is in alle gevallen belangrijk dat gehandicaptenzorgorganisaties de adviezen of aanwijzingen van de GGD en het RIVM overnemen. De GGD is in geval van een besmetting het eerste aanspreekpunt voor zorgorganisaties.

(Update) Advies inzet zorgmedewerkers

Voor iedereen blijven handhygiëne, hoesten in de elleboog, éénmalig gebruik van papierenzakdoekjes belangrijk. Aanvullend geldt het dringende advies om ‘géén handen te schudden’.

Heb je een risicogebied in het buitenland bezocht of contact gehad met cliënten met een bevestigde corona-infectie én klachten van verkoudheid of hoesten?

Advies:

• Thuisblijven (uiteraard in overleg met de werkgever) en testen (in overleg met de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ).

Heb je niet een risicogebied in het buitenland bezocht en geen contact gehad met een patiënt met een bevestigde corona-infectie én wel klachten van verkoudheid of hoesten? Dan kan je, ook bij klachten, gewoon gaan werken.

Wanneer moet je thuisblijven?

• Bij verkoudheid EN/OF hoesten EN koorts.
  • Bij koorts >38 graden.

Alleen verkoudheid EN/OF hoesten is meestal geen reden om thuis te blijven.

Wanneer kun je weer aan het werk:

• Als je bovengenoemde klachten hebt, moet je thuisblijven tot je één dag niet meer hoest en geen koorts hebt.
  • Als familieleden nog klachten hebben, mag je wel gaan werken als je zelf één dag niet meer hoest en geen koorts hebt.

Thuisisolatie bij besmetting cliënt (503 - Dagbestedingslocatie)

Bij de besmetting van een cliënt zijn we genoodzaakt om de dagbestedingslocatie op 503 in te zetten. De mensen van de dagbesteding gaan dan niet meer in de loods of daar naar de wc.

(Update) Intake en oriëntaties gaan weer door

Bezoek ouders

Bezoek van ouders aan bewoners op de locaties 402, 503, Iep en Vio is toegestaan, mits gebruik wordt gemaakt van een speciale voorziening die

gecreëerd is op de dagbestedingslocatie.