Boven- en benedenwoningen op de Vosseweide en Dukatenburg (Nieuwegein)

Op de Vosseweide heeft Nedereind de beschikking over 12 woningen. Op de nabij gelegen Dukatenburg heeft Nedereind 1 benedenwoning. Deze woningen zijn dichtbij (100 m) winkelcentrum Muntplein gelegen. De hoofdlocatie bevindt zich op een afstand van ongeveer 200m. De woningen zijn goed onderhouden boven- en benedenwoningen door woningbouwvereniging Mitros die door Nedereind worden verhuurd. Er is genoeg ruimte voor bewoning door een of twee mensen.

Loactie vos duc

De woonboerderij (Nieuwegein)

De woonboerderij aan de Nedereindseweg 402 is de hoofdlocatie en heeft 13 kamers voor jong volwassenen. Beneden aan de voorkant is een grote huiskamer met een open keuken. Aan de achterkant van de boerderij is een grote gemeenschappelijke ruimte met daarbij een grote keuken. In deze ruimte vinden verschillende activiteiten plaats zoals voornamelijk het tafeltennis en andere bijeenkomsten.

Op de eerste verdieping, boven de deel, is een mooie ruimte met een zithoek. Er is rondom de boerderij een grote tuin waar je gebruik van kunt maken. Achter de boerderij is een grasveldje waar een balletje getrapt kan worden.

Er is een schuur die direct in verbinding staat met de boerderij en aan de zijkant is een losstaande berging aanwezig. Daarnaast is er op het terrein een overdekte fietsenstalling.

402slideshow1

De woonboerderij (Utrecht)

De locatie 503 is een relatief nieuw project van Stichting Nedereind in Utrecht. het pand ligt aan de Nedereindseweg in het verlengde van de hoofdlocatie “de woonboerderij Nedereind” te Nieuwegein. De locatie 503 is zeer geschikt voor meerdere doeleinden en/of projecten vanwege het grote terrein dat ter beschikking is. Het is een unieke locatie met vele mogelijkheden en meerdere opties tot wonen. Het betreft twee 16+ groepen (tot 13 personen totaal).

Het zijn gemengde groepen geworden. Een ieder heeft zijn/haar eigen slaapkamer en in het achterhuis is boven een grote gemeenschappelijke ruimte met keukenblok gerealiseerd. Het huis beschikt over een mooie voortuin en een buitenplaats aan de zijkant.

Daarnaast is op de locatie een loods waar de dagbesteding (werk) voor de doelgroep is en er is ook een tuin met kleinvee komen waar de jongeren hun bijdrage aan kunnen leveren door de dieren te verzorgen.

Eengezinswoningen (locatie Iep, Nieuwegein)

De Iep is een project van Stichting Nedereind dat gestart is per 1 maart 2008. De Iep is een eengezins-hoekwoning waar maximaal 4 mensen kunnen wonen.

Eengezinswoningen (locatie violier, Nieuwegein)

De Violier is nieuw project dat per 1 september 2010 van start gaat en betreft een eengezinswoning voor maximaal 3 mensen. Deze woning is gelegen in Nieuwegein-Zuid. Het winkelcentrum (Hoog Zandveld) en de tramhalte zijn op loopafstand te bereiken.