ZZP-productspecificatie

Verblijfsindicaties worden door het CIZ geïndiceerd in ZZP-producten. Nedereind levert verblijf op basis van de volgende ZZP-indicaties met en zonder behandeling/dagbesteding:

ZZP LVG klassen 1: Wonen met enige behandeling en begeleiding
  • gesprekken met je ouders
  • Elke week krijg je gemiddeld 12½ tot 15½ uur zorg.

ZZP LVG klassen 2: Wonen met behandeling en begeleiding

• gesprekken met je ouders
  • Elke week krijg je gemiddeld 17 tot 21 uur zorg.

ZZP LVG klassen 3: Wonen met intensieve behandeling en begeleiding, kleine groep

• gesprekken met je ouders
  • Elke week krijg je gemiddeld 22 tot 27 uur zorg.
ZZP VG klasse 2: wonen met begeleiding
ZZP VG klasse 3: Wonen met begeleiding en verzorging
  • Woonondersteuner voortdurend in de nabijheid.
  • De instelling die geen toelating heeft voor de functie behandeling, moet beschikken over een bedrijfsplan waarin de volgende onderwerpen vastgelegd zijn:
    • de samenwerkingsovereenkomst met een behandelaar.
  • Elke cliënt met een indicatie voor dagbesteding heeft recht op aanbod van werk, scholing op dagbesteding
ZZP VG klasse 4 Wonen met begeleiding en intensieve verzorging
  • Woonondersteuner voortdurend in de nabijheid.
    • de samenwerkingsovereenkomst met een behandelaar.
  • Indien cliënt verpleegkundige zorg nodig heeft, is deze deskundigheid beschikbaar.
ZZP VG klasse 6 Wonen met intensieve begeleiding, verzorging en gedragsregulering

• Indien de instelling geen toelating heeft voor de functie behandeling, moet deze beschikken over een bedrijfsplan waarin de volgende onderwerpen vastgelegd zijn:
    • de samenwerkingsovereenkomst met een behandelaar.
    • De AVG-arts en gedragsdeskundige/psycholoog is waar nodig zichtbaar betrokken bij het opstellen en evalueren van het zorgplan.
  • Behandelaar is eindverantwoordelijk voor zorgplan: AVG arts en gedragskundige/psycholoog(psychiatrisch) 7x24 uur bereikbaar.
  • Er wordt 7x24 uur ondersteuning geboden door gekwalificeerd personeel.
ZZP VG klasse 7 (Besloten) wonen met zeer intensieve begeleiding, verzorging en gedragsregulering
    • de samenwerkingsovereenkomst met een behandelaar.
  • Er wordt 7x24 uur ondersteuning geboden door gekwalificeerd personeel.

Wunderland Kalkar 2019

We zijn dit jaar met Nedereind naar Wunderland Kalkar gegaan. We zijn een kleine week met een groep van 10 personen gegaan. Het leuke van kalkar is dat het een all-inclusive arrangement is, waardoor we elke maaltijd goed konden eten. We hadden daar meerdere faciliteiten: een Kartbaan, bowlingbaan, meerdere snooker/pooltafels, een pretpark en een retro-gamehal. Het was daarom ook weer een geslaagde vakantie

Kwaliteit en rapportages

Nedereind is sinds 29 maart 2007 een door DNV gecertificeerde instelling voor de gehandicaptenzorg. De zorg die wordt geleverd door Nedereind is getoetst aan de hand van de kwaliteitseisen zoals die zijn vastgesteld door Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ).

15 januari 2019 volgde de hercertificatie-audit, waarbij niet alleen twee auditoren van DNV-GL aanwezig waren, maar ook een inspecteur van de GGD regio Utrecht. Inmiddels is het hercertificaat voor drie jaar afgegeven tot 29 maart 2022.

Kwaliteitsrapport Nedereind

De nieuwste kwaliteitsrapportage over 2018 conform de handreiking van de VGN is hier te vinden. De beoordeling van het kwaliteitsmanagementsysteem over 2018 is opvraagbaar. Om eventuele verwarring te voorkomen aangaande deze rapportages wordt de laatste niet (meer) gepubliceerd. De cliëntenversie van het kwaliteitsrapport over 2018 staat hier.