De vijf dierenweiden in Nieuwegein krijgen een flinke opknapbeurt. Het gaat om de dierenweiden in Batau (Nedereindseweg), in Galecop (Galecopperlaan), in Zuilenstein (park Kokkebogaard), in Wijkersloot (Wenckebachplantsoen) en in Hoogzandveld/Vreeswijk (Parallelweg). De werkzaamheden zijn deze week begonnen bij de dierenweide in Galecop.

We verwachten dat we gedurende de winterperiode alle dierenweiden kunnen opknappen zodat ze er in het voorjaar weer netjes en uitnodigend bij liggen voor u als aanwonende en bezoeker. Dit blijft wel afhankelijk van het weer want bij strenge vorst worden de werkzaamheden tijdelijk uitgesteld.

Wat gaan we doen?

Als het nodig is, brengen we drainage aan voor het optimaal maken van de ontwatering. Ook vernieuwen we de paden in de dierenweiden zodat de dieren en de medewerkers droog er overheen kunnen lopen en rijden. Dat doen we met behulp van nieuwe betonplaten. Binnen in het dierenverblijf leggen we een nieuwe betonvloer. Dat is nodig vanwege verzakkingen van de tegels. Met het aanbrengen van beton hebben we daar voortaan geen last meer van.

Wat merk ik als bewoner en bezoeker?

Een aantal dagen voor de start van de werkzaamheden verplaatsen we de dieren van de betreffende dierenweide tijdelijk naar de Kinderboerderij IJsselstee in het Natuurkwartier in Park Oudegein. Als het werk klaar is, komen de dieren weer terug op hun vertrouwde stek.

Tijdens de werkzaamheden wordt er naast de dierenweide tijdelijk met bouwhekken een klein depot ingericht voor de opslag van de materialen. We hebben hiervoor een zogenoemde object vergunning aangevraagd en verkregen.

Fietspad Batau

Als de werkzaamheden bij dierenweide Batau beginnen, wordt gedurende 1,5 week het aangrenzende fietspad afgesloten. Fietsers moeten dan tijdelijk even een omleidingsroute volgen.

Voor vragen kunt u contact opnemen met …..